بهترین زمان مصرف قرص های ویتامین چه موقع از روز می‌باشد؟

قرص های ویتامین بسته به نوعشان زمان مصرف مخصوص به خود را دارا می‌باشند. بعضی از قرص های ویتامین بهتر است بعد از یک وعده غذایی مصرف شوند در حالی که بعضی دیگر باید با معده خالی مصرف گردند. داشتن یک برنامه مشخص روزانه برای مصرف قرص های ویتامین یک عادت صحیح برای سلامتی است که باعث می‌شود بیشترین مقدار از مکمل ویتامینی خود را دریافت کنید.

مصرف قرص های ویتامین به صورت صحیح

در ابتدا باید به این نکته اشاره داشت که تمامی ویتامین‌ها به یک شکل در داخل بدن آزاد نمی‌شوند. به همین دلیل بهتر است بدانیم که چه موقع از روز، بهترین زمان برای مصرف قرص های ویتامین بوده تا بیش‌ترین اثر از آنها را شاهد باشیم.

قرص های ویتامین

بهترین زمان برای مصرف قرص های ویتامین مربوط به دوران حاملگی، قبل و بعد آن:

از آن‌جایی که قرص‌های مکمل مرتبط با حاملگی مولتی‌ویتامین هستند، بهترین زمان مصرفشان پیش از صرف نهار می‌باشد تا تمامی محتویات آن در بدن جذب شود. یک قرص ویتامین مناسب دوران حاملگی باید شامل: کلسیم، آهن و فولیک اسید باشد.

بهترین زمان جذب آهن با معده خالی می‌باشد. جذب آهن در صورتی که قبل از آن مواد لبنی مصرف کرده باشید دچار مشکل می‌شود. همچنین اگر آن را همراه با نوشیدنی حاوی ویتامین ‌C مثلا آب پرتقال میل کنید، جذب بهتری خواهد داشت. برخی از ویتامین‌ها داخل بدن ذخیره نمی‌شوند و باید به صورت روزانه از طریق غذاها یا قرص‌های مکمل مصرف شوند. بهتر است مصرف فولیک اسید را به صورت قرص های ویتامین مکمل مرتبط با حاملگی از یک سال قبل شروع کرد.

مصرف این ویتامین‌ها با معده خالی در برخی از زنان علائمی همچون تهوع و یبوست را نشان می‌دهد. برخی شرکت‌های سازنده این مکمل‌ها توصیه می‌کنند که این قرص‌ها را با معده خالی و یا همراه با یک لیوان آب استفاده کنید. اگر مصرف قرص های ویتامین صبح‌گاه به صورت ناشتا شما را اذیت می‌کند بهتر است قبل از خواب آن‌ها را امتحان کنید. از مزایای قرص های ویتامین مرتبط با حاملگی ترکیبی بودن آن است که به همین دلیل باید دقت داشت که حتما آن‌ها را روزانه مصرف نمود.

قرص های ویتامین

بهترین زمان برای مصرف قرص های ویتامین محلول در چربی:

مناسب‌ترین زمان برای مصرف این قرص‌ها غروب دم، به همراه وعده غذایی می‌باشد. قرص‌های ویتامین محلول در چربی با استفاده از چربی‌ها در بدن حل می‌گردند و سپس به همراه جریان خون در بدن انتقال پیدا کرده و کارایی‌های مخصوص به خود را ایفا میکنند. این ویتامین‌ها شامل: ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E و ویتامین D می‌باشد.

هنگامی که بدن ما ویتامین‌های محلول در چربی را به مقدار زیادتر از حد نیاز دریافت کند، آن‌ها را در کبد ذخیره می‌سازد. بهتر است این ویتامین‌ها همراه با غذاهایی که دارای چربی‌های اشباع و یا روغن  هستند استفاده شوند تا به جذبشان کمک شود.

قرص های ویتامین

ادامه دارد…

 

 

منبع : دینو

(بازدید ۱ بار, بازدیدهای امروز ۱ )

جعبه درباره نویسنده

خبر تو خبر این وب سایت تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند

شما ممکن است علاقه مند باشید به

متن خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *