من تا زمانی که به خاطر دارم با اضطراب دست و پنجه نرم می کردم ، به ویژه با اضطراب اجتماعی و اختلال هراس ، و اخیراً ، به دلیل همه گیری ، آگورافوبیا. در حال حاضر ، وقتی صحبت از شناخت و مدیریت وضعیت من می شود ، به مکان خوبی رسیده ام ، اما مطمئناً این امر مانع تأثیر آن بر زندگی روزمره نمی شود. من در این مورد تنها نیستم – یک گزارش سال 2016 از سازمان بهداشت جهانی نشان داد که بین سالهای 1990 تا 2013 ، تعداد افرادی که از افسردگی و/یا اضطراب در سراسر جهان رنج می برند تقریباً 50 درصد افزایش یافته است ، از 416 میلیون نفر به 615 میلیون نفر. البته برخی از این موارد به دلیل افزایش جمعیت و آگاهی بیشتر از مسائل مربوط به سلامت روان است ، اما شکی نیست که اکنون ، بیش از هر زمان دیگری ، اضطراب در حال افزایش است. چه خوب و چه بد ، این طبیعتاً بازاری است که شرکت های فناوری مصرف کننده می خواهند از آن استفاده کنند و بسیاری از آنها بر روی آن تمرکز کرده اند – از بهبود آگاهی اپل در به روزرسانی watchOS 8 گرفته تا استرس و ردیابی خواب در سامسونگ گلکسی واچ 3 سلامتی به معنای بی مزه ای نیست. بهترین گروه های اپل واچ ما را بررسی کنید. برای تمرکز بر تناسب اندام ، بهترین ردیاب های تناسب اندام ارزان را بررسی کنید. ما همچنین بهترین ساعت های در حال اجرا را برای خودم و بسیاری دیگر آزمایش کرده و رتبه بندی کرده ایم ، نشانه بارز اضطراب افزایش ضربان قلب و تپش قلب است و به طور متوسط ​​من دو یا سه دوره را با درجات مختلف شدت تجربه می کنم. بیشتر ساعت های هوشمند شامل یک مانیتور ضربان قلب هستند ، و این می تواند بیشتر از بازخورد عملکرد شما هنگام تمرین استفاده شود. و پوشیدنی ها به طور فزاینده ای با نظارت بر سطح استرس نیز وارد می شوند. من چند ماه است که از Garmin Forerunner 45 برای کنترل ضربان قلب و میزان استرس و تشخیص الگوهای ظاهر شده استفاده می کنم. در اینجا چیزی است که من تا کنون آموخته ام ، و اینکه چگونه شیوه کار من روز به روز تغییر کرده است. ضربان قلب و اضطراب اضطراب پاسخ طبیعی بدن به تهدید درک شده است ، اما با اختلال اضطرابی ، این احساسات افزایش می یابد و می تواند توسط انواع مختلفی از محرک ها که گاهی اوقات غیرمنطقی هستند ایجاد شود. تأثیر ناگهانی اضطراب شدید فراتر از ناراحتی ذهنی است. از نظر فیزیکی ، سیستم عصبی خودمختار (ANS) – که به عنوان غریزه مبارزه یا پرواز شما نیز شناخته می شود – فعال می شود که می تواند منجر به واکنش های فیزیکی در قلب ، ریه ها ، دستگاه گوارش و/یا ماهیچه ها شود. اخیراً این علائم را جدی گرفته ام تا راهی برای جلوگیری از حملات پانیک آینده و شناسایی عوامل استرس زایی باشم که بهتر می توانم از آنها اجتناب کنم. به عنوان مثال ، یکی از اولین مواردی که در مورد ضربان قلبم توجه کردم این بود که میزان ضربان قلب قبل از جلسه چقدر سریع و منظم افزایش می یابد ، به ویژه اگر من به جلسه ای بیش از 30 دقیقه طول می کشید. با تشخیص اینکه اعلان جلسه “10 دقیقه تا پایان من” باعث یک واکنش مضطرب غیرمنطقی شد ، من توانستم یک روال معمول ایجاد کنم که من را از میز کارم در دوره قبل از جلسه دور کند تا یک نوشیدنی درست کنم ، خوشبو شوم و اگر احساس می کنم نیاز دارم ، افکارم را روی کاغذ بچینم. همیشه ممکن نیست ، اما تا کنون این آیین منظم شدن ضربان قلب قبل از جلسه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در حالی که تفسیر ضربان در دقیقه (BPM) یک معیار نسبتاً ساده برای تفسیر است – اگرچه همیشه در ساعت های هوشمند دقیق نیست – اما باز کردن شاخص های استرس می تواند کمی سخت تر باشد. برخی از تولیدکنندگان ساعت های هوشمند در نحوه تعریف نظارت بر سطح استرس متفاوت هستند ، اما اکثر ساعت های هوشمند از تنوع ضربان قلب به عنوان یک شاخص غیر مستقیم از عملکرد بدن استفاده می کنند. تصویر 1 از 1 ساعتهای در حال اجرا Garmin Forerunner 45 ، آمار سلامت زنده را نشان می دهد و برنامه ارائه شده (اعتبار تصویر: Garmin) My Forerunner 45 و تعدادی دیگر از ساعت های هوشمند از این معیار برای ایجاد “نمره استرس” استفاده می کنند ، که به صورت عدد ارائه می شود در مقیاس 0-100 باز هم ، در اینجا حاشیه خطایی وجود دارد – هیجان مثبت می تواند به طور مشابه سطح استرس را افزایش دهد ، بنابراین من پس از انجام برخی تحقیقات ، آزمایش بعدی خود را با این موضوع در نظر گرفتم. به طور طبیعی ، در طول روز سطح استرس من به تدریج افزایش می یافت ، اما برخی قله ها و فرازهای جالب وجود داشت. به عنوان مثال ، آخرین ساعت روز کاری من شاهد افزایش قابل توجهی در سطح استرس من بود ، که تا پایان ساعت 7 شب ادامه داشت. این معمولاً زمانی است که من شروع به مرور کارهایی می کنم که در یک روز انجام داده ام ، و به عنوان فردی که با سندرم تظاهر کننده دست و پنجه نرم می کند ، تمایل دارم استرس داشته باشم که آیا به اندازه کافی کار کرده ام یا نه. با مشاهده اینکه چگونه افزایش سطح استرس من فراتر از ساعات کار و زمان شخصی من انجام شد ، متوجه شدم که این اضطراب خاص چه تاثیری بر روز من داشت. بنابراین ، به جای صرف این زمان برای تأمل ، اکنون از آخرین قسمت روزم برای پاک کردن کارهای کوچک استفاده می کنم و سپس برنامه ریزی حجم کار روز بعد را شروع می کنم. هرچند این تغییرات کوچک باشند ، اما در نتیجه متوجه بهبود کلی در سلامتی و رفاه خود شده ام. ضربان قلب من در حال حاضر در طول روز بسیار متعادل تر است و به محض اینکه متوجه شدم سطح استرس من شروع به افزایش می کند ، می دانم که باید یک قدم عقب بروم و نفس بکشم ، قبل از اینکه اضطراب واقعاً برطرف شود. خیلی بیشتر از یک چیز خوب؟ با این حال ، ساعت های هوشمند یک درمان کامل برای اضطراب نیستند. در واقع ، آنها گاهی اوقات می توانند بر سطح استرس بیفزایند. به طور فزاینده ای ، گزارش ها نشان می دهد که BPM و ردیابی سطح استرس در واقع می تواند برای بسیاری از افراد اضطراب را افزایش دهد. یک مطالعه در سال 2020 از دانشگاه کپنهاگ در مورد استفاده بالینی از ردیاب های فعالیت در بیماران قلبی ، نشان داد که در حالی که استفاده از آنها باعث بهبود کلی شیوه زندگی و درک بهتر بیماری های آنها می شود ، سطح اضطراب نیز افزایش می یابد. از افزایش پارانویا در اطراف عملکردهای بدنی کوچک و بالقوه بی ضرر و تشخیص خود به خود از داده های غیر مرتبط که از طریق لنز پزشکی فیلتر نشده است ، این امکان وجود دارد که ساعت های هوشمند بیشتر از فایده خود آسیب برسانند. حجم داده هایی که پوشیدنی ها می توانند تولید کنند بسیار زیاد است ، اما جایگزینی برای مداخله بالینی نیست (اعتبار تصویر: Shutterstock) این پدیده در مطالعات مربوط به خواب نیز با ارتوزومنی تشخیص داده می شود – یک اصطلاح پزشکی برای وسواس ناسالم برای داشتن خواب کامل – باعث برخی از کاربران ساعت های هوشمند معتاد به ردیابی خواب می شوند. رعایت الگوهای ضربان قلب و سطح استرس نیز به هیچ وجه راهی برای مقابله با انواع اضطراب یا هر نمونه ای از آن نیست. موارد متعددی وجود داشت که می توانستم احساس کنم بدنم در حال آماده شدن برای پاسخ به مبارزه یا پرواز است در حالی که ساعت هوشمند من سطح من را طبیعی می دانست. مانند بسیاری از استراتژی ها و شیوه های بهداشت روانی خود مدیریت شده ، استفاده از فناوری برای نظارت بر ضربان قلب و سطح استرس چیزی است که ارزش امتحان دارد ، اما با کمی نمک. در حالی که تجربه من در استفاده از یک ساعت هوشمند برای کنترل اضطراب ، اطلاعات جدیدی را در مورد محرک های خاص به من ارائه می داد ، به هیچ وجه پشتیبانی کافی یا اطلاعات کافی را برای دور کردن رابطه سالم من با پزشکان و درمانگران ارائه نمی داد. بنابراین ، در حالی که ابزارهای پوشیدنی و داده های سلامتی که ارائه می دهند ، می توانند برای بسیاری از افراد ابزار مفیدی باشند ، اما آنها تنها بخش کوچکی از یک رویکرد جامع تر برای مدیریت و بهبود رفاه ما هستند. آیا دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا آرام شوید؟ بهترین دوچرخه های برقی را ببینید


منبع Tech Radar